Manuka fajtájú halról még nem is hallottam…

Kisgyerek korom óta édesapámmal jártam horgászni. Lényegében a pecabot mellett nőttem fel, így a halak iránti szeretet az évekkel csak nőtt.

Mikor a feleségemmel összeházasodtunk az esküvőt és az utána lévő lagzit is a kedvenc halászkertünkben tartottuk és azóta is minden évfordulót ott ünneplünk.

Nem ragoznám tovább, de eléggé otthon vagyok hal témában, de múltkor egy kicsit összezavarodtam, amikor pont az ötödik házassági évfordulónk megünneplésére készülődtünk a halászkertbe.

Épp miközben Zsuzsa sminkelt arról beszélgettünk, hogy ki mit fog rendelni, ha végre odaérünk.

Nálam a fogas volt a befutó, amikor Zsuzsa mondta, hogy manukat kéne rendelni.

Nagyot néztem mert ilyen halról még soha nem hallottam. Észre is vette, hogy valami nem stimmel aztán elnevette magát. Leesett neki, hogy teljesen félreértettem és azt hittem a manuka egy számomra addig ismeretlen halfajta.

De aztán elmagyarázta, hogy a Manuka illóolaj ( Leptospermum scoparium) az, amire gondolt.

A 100 százalékosan természetes, tiszta illóolajat mindig a Humanity Áruház webshopjából rendeli és egyik alapköve az arcápolási rutinjának.

Elkezdett érdekelni, hogy mit tudhat egy ilyen kis üvegcsébe zárt folyadék.

Elmesélte, hogy ezt egy Új-Zélandon honos bokor leveleiből és szárából nyerik desztilláció segítségével és eszméletlen jó hatása van egy csomó bőrproblémára.

Manuka illóolaj ( Leptospermum scoparium)

Fertőtlenítő hatásának köszönhetően gondolhatnánk, hogy olyan, mint a teafa olaj, de a Manuka illóolaj ( Leptospermum scoparium) sokkalta erősebb hatású.

Nagyon jótékonyan hat a gyulladásokra, harcol a vírusokkal és gombákkal szemben is.

Például körömgombára simán alkalmazható, de samponba keverve búcsút inthetünk a korpának is.

Mindezen felül jót tesz a vérkeringésnek is, így ha bármi zúzdásunk van, akkor az érintett felületet bedörzsölve hamarabb szabadulhatunk a foltoktól.

Nem csak bőrfelületen alkalmazható ám! Ha van aromadiffúzorunk – amit szintén a Humanity Áruházból beszerezhetünk – akkor párologtatás útján tisztíthatjuk otthonunk levegőjét is antibakteriális hatásának köszönhetően.

Az asztmásoknak külön jó egy manukás gőzölés, mert a hörgőket átszellőzteti.

De pszichológiai gondokra is bevethetjük, mivel oldja a szorongást és megnyugtat.

Ha nem lenne elég az a lista, amiben nekünk kedvez a manuka illóolaj felhasználása, úgy érdemes továbbmenni, hiszen háztartásunkban is alkalmazhatjuk, mint fertőtlenítőszert. Ezzel környezetbarátabbá tehetünk akár egy-egy takarítást vagy éppen mosást, ha az öblítőt kiváltjuk.

Azért persze nem mindegy mennyit használunk és mire, de szerencsére nem kell végigböngészni a netet ahhoz, hogy kiderüljön az adagolás. Elég a Humanity Áruház weboldalán a Tudástárban az erre vonatkozó információkat elolvasni.

Ha kíváncsiak vagyunk más felhasználók tapasztalásaira is, akkor pedig a manuka illóolaj webshopban található oldalán elolvashatjuk a kommentelők értékeléseit és megjegyzéseit.

Utána már csak pár lépés a megrendelés: berakjuk a kosarunkba, megadjuk a kellő adatokat, kiválasztjuk a számunkra kedvező fizetési módot majd a megfelelő szállítási formát.

Ha pedig ennél a lépésnél is figyelnénk a környezettudatosságra, akkor rendeljünk a Zöld Hétfő keretein belül, amely kezdeményezésnek a Humanity Áruház is résztvevője.

Használjuk ki a manuka illóolaj nyújtott lehetőségeket, hogy természetesen ápoljuk bőrünket.

És ha jobban érdekel a natúrkozmetikumok világa és a házi készítésű szerek előállítása, akkor merüljünk el a Humanity Áruház kínálatában, hiszen a gyertyaöntéstől a szappankészítésig minden szuper hobbihoz megtalálhatjuk a megfelelő összetevőket és kellékeket.

Ha a feleségem elfelejti megrendelni a manuka illóolajat, én biztosan nem. Még a pecázás mellé is jól jön, ha esetleg a hal helyett az ujjam akadna a horogra.