Aki nem adja fel, az mindig talál megoldást a problémára

Tizenöt éve üzemel már a vendéglőm, ahol a környék legfinomabb halászléét készítjük. Imádnak hozzánk visszajárni a szomszédos település lakói, már nagyon sok mindenkit ismerünk személyesen, de azok is gyakran el vannak ragadtatva, akik csak átutazóban állnak meg nálunk. A halászlén kívül is, próbáltunk az évek alatt mindent tökéletesíteni, értek ez alatt ételeket, berendezést és felszerelés, hangulatot és tisztaságot. Na, már most, amivel a legtöbb gondom akadt, az a tisztaság volt. Valahogy soha nem sikerült jó takarítónőt találni. Vagy nekem kellett megválnom tőle, nagyon hamar, mert nem végezte jól a munkáját. Vagy, ha jól végezte és szerettük, akkor ő ment el tőlünk hamar. Hiába emeltem a fizetésüket és adtam egyre több juttatást, a takarítói állást betöltő személyek nálunk folyamatos mozgásban vannak.

Amikor a vendéglő indult, mindenféle pozícióba egy hr cégen keresztül kerestünk alkalmazottakat. Lehet, hogy nagyzolóan hangzik, hiszen csak egy vendéglőről van szó, de pont azért döntöttem így, mert tudtam, hogy egy ilyen cég mindenre oda figyel, amire én nem tudnék, és csakis a legjobb döntést hozza meg. És ez így is van. A két szakácsunk közül az egyik már a kezdetek óta nálunk van, a másik pedig három évet hagyott ki, amikor szülési szabadságon volt, de azóta is visszatért. A beszerzőnket egyszer váltottuk, ugyanígy a könyvelőnket is. A pincérek között van egy kicsit nagyobb fluktuáció, ami érhető, mivel sokuknak jobban megéri külföldre menni, de itt nincs gondunk, mivel különböző képzéseket végző, gyakorlatozni érkező fiatalok önként keresnek meg minket és aztán közülük a jobbakat alkalmazni is tudjuk.

Na de visszatérve a takarítókra. Azok valahogy utálnak minket. Már többször is tartottunk gyűlést az összes dolgozóval, hogy próbáljuk kitalálni ennek az okát, de nem sikerült. Az első pár évben a hr cég keresett nekünk szinte minden második hónapban új takarítót. Aztán, amikor már túl drágának találtuk ezt, mindenféle oldalon és újságokban próbáltuk megoldani a problémát. Ezzel is évekig bajlódtunk, mígnem, egy napon regisztráltam a nextapro.hu oldalra egy hirdetéssel. Akkor még nem tudtam, hogy ez az apróhirdetés ingyen milyen sokat fog segíteni rajtunk. A takarítók nálunk töltött idejét természetesen nem hosszabbította meg, de egy idő után folyamatosan csak az ott leadott hirdetésünkre érkeztek az új alkalmazottak, így teljesen kikoptattam minden más hirdetési formát. Most már több éve csakis a nextapro.hu oldalon hirdetem meg a takarítói állásokat a vendéglőmben.

Már igazi profi lettem a hirdetések kezelésében. Néha, ha nagyon sürgősen van szükség az új munkaerőre, akkor ki is szoktam emelni a hirdetést. Igaz, ez már nem ingyenes, de abszolút megéri a bele fektetett kis pénzt, hiszen így sokkal többen látják a hirdetésemet és nagyon hamar találok új munkaerőt. Az oldalon három kiemelési csomag van. Én mindhármat próbáltam már: a hét napig tartót, a tizennégy napig tartót, és azt is, ami szintén tizennégy napos, de főoldalon való megjelenés is tartozik hozzá. Miután volt szerencsém mindhármat kipróbálni, most már tudom, hogy a hét napos az én esetemben például bőven elég az új takarító megtalálására.

És hogy miért ennyire hatékony ez az egész? Azért, mert megyére és városra bontva tudom leadni a hirdetésemet. Tudjátok, annak nincs sok értelme (ha fizetek érte, ha nem), ha az ország másik feléből látják, hogy én takarítónőt keresek. Ez nem egy olyan állás, ami mobilizálni bárkit is, hiszen takarítónak bárhol lehet menni. Szóval itt, a városban élők és a megye lakósai azok, akik leginkább látják a hirdetéseimet és számukra lehet releváns.

Szóval igen nagy segítséget nyújt a vendéglőnk működésében ez az oldal, hiszen néhány havonta, vagy félévente, segít takarítónőt találni.