Az étteremben sem minden csak a főzésről szól

Pláne, ha több étterme is van már az embernek… Mert akkor már azok összehangolt működtetése a lényeg és nem az ételekkel való közvetlen foglalkozás…

Amikor azt döntöttem el, hogy megnyitom az új, saját éttermemet, tele voltam bizakodással és úgy gondoltam: ha én ezt szívvel-lélekkel csinálom, mert mindig is az ételek világa volt a saját magam világa, akkor nincs, ami az utamba álljon.

Mindig is szenvedélyesen szerettem főzni, és alig vártam, hogy megosszam különleges és egyedi ételkreációimat a világgal. Azonban hamarost rájöttem, hogy ha én ezzel foglalkozom és nem az üzlettel, akkor minden a fejemre omlik.

Persze, az is igaz, hogy ha meg csak felfelé figyelek, akkor pedig odalent nem maradt idő tevékenykedni, magában a konyhában… De olyan hamar történt minden… Döntöttem, és egy kiváló szisztémában úgy kezdtük eszközölni a dolgokat, hogy néhány profi szakács totálisan reprodukálni legyen képest mindazt, amit a fogások terén én elképzeltem. Nekem pedig szükségem volt egy jó partnerre a cégmódosításhoz, mert olyan, volt mintha mindent elölről kezdenék ezen a ponton. Ez a partner volt a Gross, Székhelyben otthon csapata.

Az első hetekben ugyanis úgy totálisan éreztem magam az első étterem vezetését illetően is, mintha egy bürokratikus dzsungelben bolyonganék pusztán. Segítség nélkül minden olyan kézbentarthatatlannak tűnt. Kezdetben még a céges székhelyem is otthonra volt bejelentve, amiről elmagyarázták a Gross szakemberei, hogy miért kéne megváltoztatni. Aztán meg: papírmunka, mindenféle engedélyek, hivatalos bejelentések – mindezek olyan számomra kiismerhetetlen területek voltak, amelyekben nem volt tapasztalatom. Mostanra sokat fejlődtem bennük, de ez azért alakult így, mert máig van sok segítségem. Egy jó könyvelőm és a Gross. Akikkel közösen olyan simán ment viszont minden, hogy a sikerre való tekintettel egy magasabb szintre, társétterem megnyitására ugrottunk és van most már egy olyan konyhánk is, ami csakis házhozszállításra főz.

Az elején azt hittem, lesz egy kis irodám, ami az ingatlanom pincéjében lévő éttermen egyik sarkában funkcionál majd. De nem funkcionált túl jól. Ráadásul szembesültem ugye azzal az említett problémával is, hogy szükségem van egy komolyabb hivatalos székhelyre, de nem volt külön nekem saját irodám vagy olyan hely, amely megfelelt volna egyben a jogszabályi előírásoknak is, meg alkalmas lett volna rá, hogy mondjuk minden helyben tárolva legyen és ha kijön egy hatóság, akkor mindent rendben találjanak. Az étterem helyszíne nem volt alkalmas tehát kicsit sem erre a célra, és nem akartam a jövőben már a saját otthonomat megadni székhelyként, mert kaptam elég jó tanácsot a Grosstól ahhoz, hogy ismerjem ennek a veszélyeit.

A Gross weboldala nem csak nagyon könnyen áttekinthető volt, hanem már első olvasásra is sok olvasnivalóval kerültem beljebb ahhoz, hogy értsem a dolgok lényegét, amire korábban alig volt valami rálátásom. Minden fontos tudnivalót, ajánlattal kapcsolatos információt és részletinformációt megtaláltam rajta, amire szükségem volt. Különösen tetszett, hogy részletesen kielemezve levezették nekem már passzívan is a „székhelyszolgálat budapest” előnyeit és a velük járó szolgáltatásokat. Na meg volt egy másik opció, nem budapesti székhelyszolgálatra, hanem egy vidékire. Az oldalon található szakcikkek is igen hasznosak voltak, sok olyan magamban már feltett kérdésre választ adtak, amelyek korábban több alkalommal is felmerültek.

A grossoffice.hu emberein az első kapcsolatfelvételkor sem éreztem azt a tipikus üzleti távolságtartást, ami megalapozta a szimpátiámat. Családias volt a hangulat, elég részletesen elmagyarázták, hogyan működik a budapesti székhelyszolgálat, milyen plusz előnyökkel jár, és milyen módon tudják megkönnyíteni az életemet azon felül, ami nincs is mindenhol kifejtve. De a lényeg szerintem az időtényező, egyértelműen. Áldom a sorsot hogy anno rákerestem erre: székhelyszolgálat budapest.

A jövőben aztán a székhelyszolgálat révén nem kellett aggódnom már a hivatalos levelek és értesítések miatt. Ők mindenkor következetesen kezelték a postámat, mindig időben értesítettek minden fontos eseményről, ami a cégemet illette, és biztosították, hogy minden jogszabályi előírásnak megfeleljek magam is, minden olyan területen, ami kicsit kapcsolódik az ő dolgukhoz. Az ételek elkészítésére és az étterem vezetésére egyre jobban tudtam mégis egyszerre figyelni. Nem kellett naponta ellenőriznem a postafiókomat, vagy attól tartanom, hogy esetleg lemaradok egy-egy különösen fontos határidőről.

A grossoffice.hu mindenben professzionális hozzáállása és átlátható, transzparenciát külön szem előtt tartó működése gyorsan eloszlatta a kételyeim maradékát is.

Úgy gondolom, hogy a székhelyszolgálat sokak számára lehet hasznos, különösen azoknak, akik hozzám hasonlóan vállalkozást indítanak újra, hogy szintet léphessenek, és nincs lehetőségük vagy idejük a fárasztó, hosszadalmasan bürokratikus ügyek intézésére. A grossoffice.hu ebben valódi, mindennapi partner, nem csak egy sima, pénzlehúzós külső szolgáltató. Segítségükkel elkerülhettem a felesleges bonyodalmakat, és nyugodtan koncentrálhattam az éttermem sikeres működtetésére.

Azóta eltelt néhány hónap, és az éttermem egyre népszerűbb hálózatba lett szervezve. A vendégek imádják az ételeimet, és én is élvezem minden pillanatát. A konyhában kreatív lehetek, új recepteket próbálhatok ki újra, és a vendégek visszajelzései is nagyon pozitívak. Ha visszatekintek, tényleg megingathatatlanul biztos vagyok benne, hogy a grossoffice.hu-val való együttműködés az egyik legjobb húzásom volt mind közül.

Ami a grossoffice.hu weboldalát illeti, külön kiemelném, hogy mennyire transzparens, felhasználóbarát, könnyeden navigálhatóra tervezett és informatív. Gyakran látni olyan vállalati weboldalakat, amelyek nehezen kezelhetők, széttartó menüsorokkal vannak tele és/vagy tele vannak felesleges információkkal. Ezzel szemben a grossoffice.hu-n minden lényeges adat és szolgáltatás könnyen elérhető. Az ügyfélkapcsolati kontaktjaik is jól működnek, gyorsan reagálnak a kérdésekre, megkeresésekre, ami manapság nagy szó sajnos.

Bátran ajánlom vállalkozóbb szellemű bármelyik sorstársamnak, hogy keresse fel a grossoffice.hu-t. És akár céget módosít, alapít, válasszon mellé székhelyszolgáltatást. Megéri befektetni ebbe, mert hosszú távon rengeteg időt és energiát spórolhatunk meg vele magunknak. Nem beszélve arról, hogy a bürokratikus és jogszabályi megfelelés szempontjából is mindig biztonságban érezhetjük magunkat.

A székhelyszolgálat igénybevétele nekem is egy olyan lépés volt, ami lehetővé tette, hogy a lényegre fókuszáljak, és idővel felszabadítsak sok-sok sort a naptáramból. Köszönöm nekik, hogy segítettek abban, hogy az éttermem ilyen sikeres lehessen!

Visszatekintve az elmúlt időszakra, rájöttem, hogy a vállalkozás indítása nem csak a szenvedélyről szól, hanem arról is, hogy megtaláljuk a tökéletes megoldásokat és azokhoz az új szövetségeket, akik segítenek minket az utunkon. A grossoffice.hu ebben példaértékű volt számomra. A székhelyszolgálat mellett számos hasznos tanáccsal is elláttak, amelyek segítettek a cégfejlesztésben.

Ha te is azon gondolkodsz, hogy céget/vállalkozást indítasz, vagy már úton vagy ebben az irányba, de elveszel a papírmunkák és jogszabályok végtelen útvesztőjében, ne habozz segítséget kérni. A megfelelő támogatással sokkal könnyebb és élvezetesebb lesz az utadon végigmenni! Nekem már sikerült! És már az újabb terveim gondolkodhatok éppen…